ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Тук се оповестяват настъпили или предстоящи събития от дейността на ПП ДСБ като пресконференции на НР, интервюта, изказвания на членовете на ПГ на ДСБ в Парламента и други

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 23 Мар 2012, 13:09

;)

Как протече вчерашното изнесено заседание на кабинета в Кюстендил.

" Цецооооу !
Да."


http://www.gospodari.com/video/gafove/cecooou
:tease:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 24 Апр 2012, 00:42

;)

ПАРЛАМЕНТЪТ ОТКАЗА ВОТ ,
НО
ДАДЕ ШОУ


Изображение

Делян Добрев и Бойко Борисов реагират на изказването отправено от Любен Корнезов:
„Нашето дело е право, ако не днес - утре ще победим, другари!“

Снимка: Димитър Кьосемарлиев




БОРИСОВ СЕ ПОЗАБАВЛЯВА В ПАРЛАМЕНТА

Изгледайте всички видео материали,
за да проследите пълния цирк.


http://news.ibox.bg/news/id_1674480375

Всеки път, когато Народното събрание (НС) обсъждаше досегашните вотовете на недоверие към кабинета, премиерът Бойко Борисов не уважаваше депутатите, като не присъстваше в НС по време на дебатите.

Днес обаче, когато едва ли ще има дебати по искания вот от БСП за „Белене", Борисов дойде в парламента заедно с икономическия министър Делян Добрев.

Припомняме, днес НС заседава извънредно заради внесения вот на недоверие към МС заради спирането на проекта АЕЦ "Белене".

От Атака, които единствени подкрепиха инициативата на БСП обаче оттеглиха в последствие подписите си, като по този начин те стават под 48, като не стигат за иницииране на процедурата вот на недоверие.
Парламентарният шеф Цецка Цачева вече обясни, че дебати по вот на недоверие по тематa „Белене" няма да има.

След като изслуша обаче изказванията "за" и "против" провеждането на дебат, премиерът констатира, че БСП няма възможност да реализира вот на недоверие, като изтъкна безсмислието на споровете да има или да няма дебати по вот на недоверие.

"Ние с министъра сме тук да участваме в дебат, каза премиерът. Вие трябва да се плашите от дебат", обърна се той към опозицията.
Нито сте имали цена, нито сте имали договор за АЕЦ "Белене", подчерта Борисов. Той предложи независимо от това какво ще реши НС, депутатите и той да останат в зала и да си кажат тезите.

Близо половин час, след като НС гласува да няма дебати за АЕЦ "Белене" премиерът Бойко Борисов остана в пленарна зала, за да обясни на своите депутати какво показва доклада на HSBC, който МИЕТ е публикувал на сайта си. Никой от опозицията не остана да чуе министър-председателят, освен Рамадан Аталай.

Какво обясни Борисов на своите не стана ясно, защото микрофоните в пленарна зала бяха изключени.

После обаче той изрази възмущението си от това, че никой от опозицията не е поискал да дебатира защо е спрян проектът.
Според доклада на консултанта в най-оптимистичния вариант АЕЦ "Белене" ще струва над 10 милиарда евро, каза пред медиите Бойко Борисов.

В началото на днешното заседания Цачева информира депутатите за оттеглените подписи на атакистите.

Този въпрос не е уреден нито в Конституцията, нито в нашия правилник, нито в който и да е закон, опонира й Любен Корнезов от БСП. По думите му това е прецедент. Това е конституционен проблем, смята той.

Корнезов подчерта, че от днешното решение на НС за дебата и в бъдеще парламентаристите ще се позовават на него. Трябва да постъпим мъдро, призова Корнезов.

Категоричен съм, че оттеглянето на подписите на 8 народни представители е правно ирелевантно, смята социалистът. Оттеглянето е юридически недопустимо, убеден е той.

Корнезов бе категоричен, че не може 8 депутати да лишават 232 народни представители да подкрепят или не премиера. Да гласуват, както искат, подчерта Любен Корнезов.

Оттеглянето е правно нищо, смята още червеният депутат. Решението остава, къде ще бягате, попита той колегите си в пленарна зала, показвайки първото решение на НС за свикване на извънредно заседание заради вота за АЕЦ "Белене".

По-бавно, намеси се премиерът Бойко Борисов, който старателно си записваше това, което казва Корнезов. После ще ви го обясня, обеща обаче червеният депутат.

Според него подпис не може да се оттегли с подпис. Нали за да се ожениш, слагаш подпис и падаш под робство, коментира Корнезов и допълни: "Казана дума хвърлен камък".

Според нас трябва да има дебати и утре да има гласуване. Ако не днес, утре ще победим, другари, завърши изказването си Корнезов, като думите му предизвикаха бурни реакции в НС.

Според управляващите обаче има вече случай в историята ни, когато депутати са оттеглили подписите си.

През 1994 година има искане от 48 депутати до КС за тълкувателно решение. Тогава българският КС се е произнесъл, че народните избраници могат да оттеглят подписите си. Конституционно право е на депутата да оттегли подписа си, смята Фидосова.

Не сме стигнали до сключването на граждански брак, заяви още тя по повод думите на Корнезов.
Фидосова обясни какви са стъпките за сключване на брак - първо се подава заявление за желание за встъпване в брак, крайният акт е когато длъжностното лице попита младоженците дали искат да се оженят.

Любен Корнезов пък я покани на четири очи да обсъдят встъпването в брак.

От ГЕРБ поискаха да отпадне днешният дебат по вот на недоверие.

Вие сами си избрахте булката, това че тя е шаврантия и изневерява кой ви е крив. С тези думи независимият депутат Кирил Гумнеров се обърна към социалистите.
По думите му Атака излъгали 400 000 избиратели, така че не е чудно че излъгали и 40-те депутати на БСП.

В крайна сметка очаквано мнозинството реши да няма заседание.

Станишев-Борисов - кратка схватка в парламента

http://news.ibox.bg/news/id_1111241206

Веднага след като премиерът даде брифинг в НС - след края на извънредното заседание, социалистите също дадоха пресконференция.
Незнайно от къде обаче в края на пресконференцията на червените - да чуе какво говори опозицията - дойде и министър-председателят Бойко Борисов.
Между него и Сергей Станишев се състоя кратък словесен двубой.



С.С: Г-н Борисов защо стоите самотен в пленарна зала, вие направихте голям цирк.

Б.Б.: Аз предложих да направим дебатът.

С.С: Вие го предложихте на вашето мнозинство, но не ви слушат.

Б.Б.: Не, не ме слушат, при нас не е като при вас, има демокрация. Ако бяхте останали, нямаше да си говорим така, а в пленарна зала.

С.С: Без микрофони и при приключило заседание на парламента.

Б.Б.: Имат ли значение микрофоните, нали целта е да ви снимат медиите.

С.С: Не, целта е да ви снимат вас медиите как стоите самотен. Дайте да направим дебати, защо си тръгвате.

(След това премиерът Бойко Борисов си тръгна.)

Любен Корнезов: Министърт-председателят страхливо напусна двубоя.

С.С.: Всичко е ясно.

:clapping:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 11 Май 2012, 00:39

;)

Тежката артилерия на ГЕРБ.


ЧУЙТЕ ГО добре , какво казва!



Поредният директор на АЕЦ Козлодуй


Изображение

Валентин Николов


Вижте видеото тук - БНТ

http://bnt.bg/bg/news/view/75775/valent ... c_kozloduj


Повече прозрачност на търговете и обществените поръчки в АЕЦ "Козлодуй" и жестока битка за удължаването на живота на 5 и 6-ти блок на централата - това обеща новият изпълнителен директор на единствената ни ядрена централа Валентин Николов в сутрешния блок на БНТ "Денят започва". Николов съобщи, че няма да се меси в работата на инженерите и че ще предложи поста заместник-изпълнителен директор по техническата част на досегашния шеф на централата Александър Николов.

След само месец и половина на поста заместник-министър на икономиката, Валентин Николов зае нова длъжност - изпълнителен директор на АЕЦ "Козлодуй". Той заяви, че започва битка на живот и смърт за удължаване на живота на 5-ти и 6-ти блок на централата с до двайсет години. Не по-късно от 4 години преди изтичането на живота им, АЕЦ "Козлодуй" трябва да представи в Агенцията за ядрено регулиране програмата за удължаването, иначе сроковете за издаване на лиценз ще бъдат изпуснати. И битката може да се окаже закъсняла.

Валентин Николов - изпълнителен директор на АЕЦ "Козлодуй":
- Един от проблемите, който се видя във връзка с удължаването, например: знаете, че на 8 март 2011 година беше обявен конкурсът, той не беше обжалван и въпреки всичко чак след една година беше сключен договорът, тоест един процес, забавил се във времето... Защото три месеца след обявяване на конкурса може да се сключи един договор.

БНТ:
- С други думи признавате, че тази битка на живот и смърт леко е закъсняла?
- Леко е закъсняла, да.

Николов каза още, че лицензът на площадката за 7-ия реактор на централата, който идва от Белене, трябва да бъде получен до две-три години. Единият от поръчаните реактори е готов на 80%, а другият - на 25%. Целта е вторият да бъде изгодно продаден. Надеждата е първият ток от 7-ми блок да потече през 2024 година.



Ето още нещо от него:

този път е от радиото.

http://money.bg/news/id_520760725
:clapping:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 11 Май 2012, 23:16

;)

ЧАСТ ОТ РАБОТНИЯ ДЕН НА ЕДИН ПРЕМИЕР



Бойко Борисов осигури финал на отбора си



Изображение

Премиерът на България Бойко Борисов (в средата)
атакува играч на “Локо” (Мездра)
във вчерашния полуфинал за аматьорската купа на България.


Премиерът Бойко Борисов вкара решаваща дузпа за отбора си "Витоша" (Бистрица) при победата 2:0 над "Локо" (Мз). Мачът бе полуфинал за купата на Аматьорската лига по футбол. Мачът бе игран на неутрален терен в Правец.

Отборът на Борисов поведе още в първото полувреме. В 70-ата минута реферът отсъди дузпа. Това бе и златният шанс на премиера, който реализира попадение във вратата на противника.

Агитката от Мездра на няколко пъти недоволства от съдийството на мача, особено след като играч от отбора получи жълт картон заради изритана топка в знак на несъгласие с отсъден тъч.

Въпреки дъжда Борисов игра до края на мача, като само веднъж лекар от НСО му масажира крака.

За важната футболна среща той информира правителството още сутринта. Трябва да съм много пъргав, от 27 мача "Локо" (Мз) няма загуба, каза премиерът.

След победата с 2:0 над "Локо" (Мездра) бистришките тигри на Борисов отиват на финал. Победените пък обявиха, че главната им цел е влизане в "Б" група, затова подценили този мач.

http://demo.24chasa.bg/article.asp?1366525
:clapping:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57


Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 30 Май 2012, 00:36

;)


Един много важен работен ден
на
българското правителство



ЕДНА ТРЕТА ОТ КАБИНЕТА

ДОЙДЕ


НА ТРИБУНИТЕ НА

националния стадион “Васил Левски”,


за да подкрепи премиера Бойко Борисов,


който излезе като централен нападател на Витоша
в сблъсъка за ценния трофей.




Изображение


Футболен трофей след асистенция на Бойко Борисов

"ВИТОША БИСТРИЦА " СПЕЧЕЛИ
Купата на аматьорската лига


Бойко Борисов първи пое купата.


„Витоша Бистрица” с премиера Бойко Борисов спечели Купата на аматьорската лига
след победа
на националния стадион “Васил Левски”
над отбора на Две могили с 2:1.
Борисов игра с номер 13.

Борисов имаше решаваща роля за успеха на “Витоша Бистрица”.
На мача на "Тигрите",
които се подвизават във

“В” група,

имаше над 1000 зрители въпреки лошото време и падналия проливен дъжд.

“Витоша” поведе преди почивката с попадение на Сергей Ташков. Той направи хубав индивидуален пробив и с мощен удар опъна мрежата. “Две могили” изравниха след невероятна грешка на вратаря на "тигрите" Владимир Славев, но в 67-ата минута Бойко Борисов подаде на Ангел Стоянов, който с прекрасен изстрел от малък ъгъл донесе трофея на своя тим.

Една трета от кабинета дойде на трибуните на националния стадион “Васил Левски”, за да подкрепи премиера Бойко Борисов, който излезе като централен нападател на Витоша в сблъсъка за ценния трофей.

Транспарант “Тигрите без дефицит” разпъна
вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков.
До него във ВИП ложата
се събраха колегите му от правителството
Мирослав Найденов (на земеделието), Ивайло Московски (на транспорта и информационните технологии) и разбира се, Свилен Нейков (на спорта).
Друг плакат от финансовото министерство гласеше “Муудис “Тигрите” с рейтинг ААА”.

След като вдигна купата,
Борисов каза, че не му е било лесно в мача, тъй като са го пазели 34-35 години по-млади централни защитници.

Той заяви,
че ще отнесе спечеления трофей
при
другите

в Министерския съвет.


http://www.dnes.bg/sport/2012/05/29/fut ... height=242



Дянков към Бойко: Тигрите без дефицит


http://www.sportal.bg/video.php?video=46648


:tease:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 30 Май 2012, 23:22

;)


ДОКЛАД НА ЕК:

ПРАВИТЕЛСТВОТО НЕ СЕ СПРАВЯ С ИКОНОМИКАТА.


Европейската комисия обяви в сряда, че въпреки напредъка в ключови реформи, основните икономически предизвикателства пред България остават непроменени.
Политическите планове на правителството са определени като уместни, но недостатъчно амбициозни – особено по отношение на пазара на труда, образованието и енергетиката.




ПАЗАРЪТ НА ТРУДА Е АХИЛЕСОВАТА ПЕТА НА БЪЛГАРИЯ

Аделина Марини,


От всичките 7 препоръки, които Европейската комисия отправи към България миналата година като част от Европейския семестър за по-голяма координация на икономическите и бюджетните политики, правителството в София е успяло да изпълни само една. Това е да намали бюджетния дефицит, от който произтича и единствената добра новина в представения от Комисията днес нов пакет от резултати по Европейския семестър. България не само, че е успяла да свали бюджетния дефицит под изисквания праг от 3% от БВП, но е успяла и да преизпълни тази задача. Затова ЕК препоръчва процедурата по свръхдефицит срещу нея да отпадне. С това обаче добрите новини приключват и започват не просто лошите, а лошите в дългосрочен план, ако не бъдат взети мерки.

Най-спешните предизвикателства са пазарът на труда, образованието, иновациите, бизнес-средата, енергетиката и ефективността на ресурсите

Това, което прави впечатление при прочита на доклада за България е, че от Комисията са усетили традиционната българска склонност да сме големи на думите и малки на делата. Затова и е записано, че страната ни потвърждава своите съществуващи стратегии и планове, фокусирани върху фискалната консолидация, увеличаване на инвестициите и усвояването на европейските фондове във всички сектори, подобряване на бизнес-средата и публичната администрация, но все пак е необходимо да се извършат и реформите. "Но реформите в някои сфери, по-специално пазара на труда, образованието и енергийния сектор, нямат нужната амбиция, за да посрещнат предизвикателствата по съответния начин", са думите от документа.

Освен това се посочва, че макар корекцията на свръхдефицита през 2011 г. да се очаква да възстанови доверието в правителствените политики, пред фискалната консолидация има големи рискове. Първият е, че бюджетните приходи вероятно ще останат структурно по-ниски от предкризисния период. Второ, неефективността на публичните харчове и рисковете пред дългосрочната устойчивост на публичните финанси, най-вече в сферата на пенсиите и здравеопазването, представляват предизвикателство пред фискалната стабилност и предсказуемостта. Здравеопазването дори е посочено като сектора, в който реформите практически са спрели, което може да се обясни с честата смяна на министри (това не е отбелязано в доклада). Преодоляването на неадекватността на пенсионната система също си остава основно предизвикателство пред страната в средносрочен план.

Както наскоро отбелязаха в работен документ на МВФ Притха Митра и Сирил Пувел, безработицата и по-специално младежката безработица са много сериозен проблем. В доклада на ЕК се посочва, че кризата е имала особено сериозен ефект върху нискоквалифицираните работници, които, забележете, представляват 70% от незаетите българи. България е с най-високия дял млади хора, които нито са в образователната система, нито са заети - 21.8% през 2010 г. като средното за ЕС е 12.8 процента. Близо пет процента от активното население е дългосрочно безработно. От 2009-а година насам увеличаването на дългосрочната безработица е значително по-бързо от останалата част на ЕС. Комисията предупреждава, че ако не бъдат започнати реформи, голяма част от сегашните безработни ще се превърнат в структурна безработица в бъдеще, което е сериозна заплаха на фона на продължаващото изтичане на мозъци от страната и застаряващото население.

Като цяло заетостта е спаднала с близо 8% в периода 2008-2010 г., което е много по-голям спад от средното в ЕС. Броят на заетите е спаднал с още 4 процента миналата година, а очакванията да се мине към растеж се отлагат за след 2012 г. Освен това се отбелязва, че прилагането на програми за трудова заетост и мерките от 2011 година реално не са предотвратили спада в заетостта. Още по-лошото е, че голяма част от увеличението на безработицата е структурна по своя характер и отразява увеличението на квалификационните и географски несъответствия, тъй като повечето от загубените работни места са нискоквалифицирани. Като цяло мерките, предприети от правителството за замразяване на заплатите в публичния сектор в периода 2010-2012 са уместен и ефективен отговор на проблема, тъй като това е довело до приближаване на заплатите и разходите за труд с производителността. Все още обаче липсват механизми, които да гарантират по-силна връзка между заплатите и производителността на труда.

Бъдещите безработни

И ако ситуацията на пазара на труда сега изглежда зле, то образователната система не прави нищо, за да спре изливането на ненужни кадри на този пазар. От данните на Комисията става ясно, че твърде високият брой нереализирани студенти подсказва за наличието на значителни структурни препятствия в начина, по който се предоставя качествено образование. Образованието, което се предлага все още е лошо, липсват поощрения за по-доброто представяне на учителите, учебният материал се нуждае от осъвременяване, системата за национално оценяване е лоша, липсва достатъчна отчетност. В допълнение към тази мрачна оценка е и положението с висшето образование, което според документа предоставя ограничени възможности за изследователска дейност и иновации, въпреки че се старае да предлага курсове с по-високо качество, които да съответстват малко повече на пазара на труда.

Освен това България пропуска възможностите за отбелязване на икономически растеж чрез иновации. Липсва многогодишна програма за финансиране на изследователска и развойна дейност, двата национални органа за това - фонд "Научни изследвания" и Националният иновационен фонд - работят зле, а само малка част от финансирането е конкурентно и се разпределя прозрачно и според заслугите. Достъпът до финансиране за иновативни начинаещи компании и малки и средни предприятия е силно ограничено, както и нивото на сътрудничество между изследователски центрове, университети и иновативни бизнеси, се казва в доклада.

Работещите пенсионери

Критики има и по отношение на пенсионната реформа, която се съдържа в третата препоръка на ЕК, въпреки че се отбелязва сериозен напредък. Това, което Комисията отчита като напредък на правителството е постепенното увеличаване на задължителната пенсионна възраст от 2012 г. с цел тя да достигне 65 години за мъжете и 63 за жените, съответно до 2017 и 2020 г. "Планираните реформи са стъпка в правилната посока, но промените са недостатъчно амбициозни, тъй като не намаляват ранното пенсиониране", се казва в доклада. Изискването трудовият стаж на полицаите и военните да се увеличи с две години е изпълнено, но като цяло това изобщо не засяга възрастта им за пенсиониране. Липсват и планове за изравняване на задължителната пенсионна възраст при мъжете и жените. Основно предизвикателство си остава включването на хора, които не плащат осигуровки в системата на социалното осигуряване, както и затягане на контрола върху отпускането на пенсии за инвалидност, което в миналото е водило до множество злоупотреби.

България се представя като цяло зле по отношение на индикаторите за пенсионна адекватност. Заетостта на възрастните работници, ефективната пенсионна възраст и кариерната продължителност са под средното за ЕС. Затова, препоръчва ЕК, е важно да се създадат по-добри условия за гарантиране на адекватни добавки чрез борба с неплащането на осигуровки, ограничаване на достъпа до ранно пенсиониране, включително поради инвалидност, изравняване на пенсионната възраст за мъжете и жените и засилване на усилията за наемане на възрастни работници.

Публичната администрация - неефективна и тромава

"Данъчната система в България се характеризира със значително неплащане на данъци и относително ниска административна ефективност", е друга критика в доклада на ЕК. Сивата икономика в страната се оценява на около една трета от БВП, което е най-високото ниво в ЕС и е повече от два пъти над средното за съюза. Необявеният труд в България също е много над средното за европейските стандарти - оценява се между 20 и 30% от заетостта. Административните разходи за събиране на приходи са високи, времеемки и скъпи за бизнеса. Според ЕК, ако България подобри ефективността на събираемостта и намали неплащането на данъци, това ще помогне на страната да увеличи разходите си за стимулиране на растежа.

Бизнес-средата и конкурентоспособността също не са похвалени. Основната критика е, че конкуренцията се възпира от липсата на правна сигурност, специално в сферата на услугите и от ограниченото функциониране на системата "едно гише". Публичният транспорт е лош, както и инфраструктурата за широколентов интернет. Енергийната ефективност също е ниска. Конкурентоспособността е допълнително намалена и от мощната енергийна консумация - най-високата в ЕС.

Силна енергийна зависимост

Не е новина, че за пореден път се отбелязва високата зависимост на България от един-единствен енергиен доставчик и неадекватното функциониране на вътрешния енергиен пазар. Всичко това излага страната на рискове от значителни сътресения, свързани с доставките. Препоръчва се България да сътрудничи по-активно за създаването на прозрачен и интегриран регионален пазар на газ и електричество. Без никакво забавяне страната трябва да завърши текущите инвестиционни проекти за изграждане на газови интерконектори (особено с Румъния, Сърбия и Гърция) и да направи обратим потокът на газ по връзката с Турция. България трябва да играе проактивна роля при отварянето си към южния газов коридор, тъй като той предоставя възможност за разнообразяване на доставчиците и маршрутите, което ще увеличи сериозно конкуренцията.

В заключение по тази точка се посочва, че макар и да са официално приети желаните реформи, изпълнението им си остава незадоволително заради обществени поръчки, частни интереси и лошо управление на държавните енергийни компании.

В доклада е посочена таблица, в която са записани постиженията на България по миналогодишните препоръки както по Европейския семестър, така и по пакта "Евро+" и по стратегията "Европа 2020". До голяма степен препоръките по пакта "Евро+" се припокриват с гореспоменатите. По отношение на стратегията "Европа 2020", насочена към създаване на растеж и заетост в ЕС до 2020 г., Комисията отбелязва следната липса на напредък:

- В Националната програма за реформи правителството е заложило цел от 76% заетост. През 2010 г. тази стойност е 65.4% и няма никакъв напредък към постигането на целта;

- Липсва напредък и по ангажимента за отделяне на 1.5 процента от БВП за изследователска и развойна дейност. През 2010 година делът на тези инвестиции е бил 0.6%;

- Напредък обаче има по отношение на целите за използване на възобновяеми енергийни източници. До 2020 г. страната ни си е поставила за цел 16% от енергията да идва от ВЕИ. През 2009 г. този дял е 11.6%, а през 2010 - 12.6%;

- По отношение на енергийната ефективност Комисията отбелязва, че няма възможност да направи оценка на състоянието, тъй като съвсем наскоро беше договорен форматът, по който да се отчита напредък по този показател;

- Преждевременно напускащите училище деца да не бъдат повече от 11% през 2020 г. е друга цел по стратегията "Европа 2020", по която Комисията отчита известен напредък като е свалила броя на рано напускащите училище деца до 13.9% за периода 2007-2010 г.;

- Колеблив напредък се отбелязва и при гоненето на целта от 36% висшисти до 2020 г. като за 2010 година те са имали дял от 27.7 на сто. Това обаче все още е по-ниско от средното за ЕС, се отбелязва в таблицата;

- По критерия намаляване на бедността също е отбелязан напредък от милион и 632 хиляди бедни през 2008 г. техният брой през 2010 г. е бил милион 565 хиляди. Целта е до 2020 година да има не повече от 260 хиляди души в риск от бедност.

Общият извод от препоръките на Комисията е напълно в съответствие с най-новата европейска мантра - фискалната консолидация сама за себе си не е достатъчна, нужен е и растеж. Поуките, които България трябва да си извади от годините на икономически бум е, че трябва да заложи не на евтин растеж, а на устойчив растеж, който може да бъде гарантиран единствено с дългосрочни инвестиции в образование, квалификация, обучения, иновации и научни разработки. Подобряването на инфраструктурата и борбата с корупцията и организираната престъпност също ще допринесат до устойчиво развитие на икономиката и съответно до увеличаване на благоденствието. Дали това ще стане, е избор, който трябва да направят българските управляващи, които и да са те. От гражданите пък зависи да подкрепят онези управляващи, които могат да им осигурят бъдеще, не настояще или пък минало.


http://www.euinside.eu/bg/news/labour-m ... -challenge
:clapping:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 14 Юни 2012, 01:22

;)


Изображение

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... e=1&ref=nf



Изображение


ГорСКИ промени

ГЕРБ окончателно улесни строителството на ски съоръжения в планините въпреки протеста на еколозите


Депутатът от "Синята коалиция" Иван Иванов дори призова президента Росен Плевнелиев да наложи вето върху закона заради този текст.


Oспорваната от еколози и депутати от опозицията поправка в Закона за горите, която разрешава изграждането на писти, лифтове и ски влекове в планините, без да се променя предназначението на земята, беше одобрена окончателно от парламента. Поправката беше подкрепена на второ четене в пленарна зала от 75 депутати от ГЕРБ и трима независими. Общо гласувалите пък са 109. Против са били само двама от управляващите и всички останали народни представители, но броят на гласовете им не е бил достатъчен, за да спрат нормативните промени.

В ранния следобед целият закон бе приет в пленарна зала, като депутатите предварително удължиха работното си време, докато бъде окончателно гласуван.



Строежи в гори след търг

При гласуването стана ясно, че все пак е смекчен първоначалният вариант на текста за строителство на спортни съоръжения в сравнение с предварителните идеи. Според последните промени изграждането на ски съоръжения ще става след провеждането на търг, какъвто не се предвиждаше преди това. Тази промяна дойде в последния момент, когато законът започна да се разглежда на второ четене в парламента, и беше внесена от управляващите в парламентарната комисия по земеделие.

Липсата на конкурсно начало беше определено от ГЕРБ като пропуск, който е трябвало да бъде поправен, като още тогава имаше неофициални информации, че промяната идва след критика от страна на Европейската комисия за евентуална непозволена държавна помощ. При окончателното гласуване председателят на земеделската комисия в парламента Десислава Танева (ГЕРБ) потвърди, че е имало запитвания от Брюксел, след като там е получен сигнал от екологични организации.

Търговете се предвижда да се провеждат от държавата или общината в зависимост от това чия собственост са горските територии, като инициатива за тях може да дойде както от институциите, така и от инвеститори, става ясно от текстовете. Предвижда се и възможност за строителство по Закона за публично-частното партньорство, който беше приет на второ четене от парламента преди дни.




Поредни обвинения в лобизъм

Поправката за строителство на ски съоръжения без промяна на предназначението на земята беше предложена в края на миналата година, след като концесионерът на ски пистите на Витоша - "Витоша ски", обяви, че няма да работи заради пречки в досегашния закон за горите. Срещу нея пък застанаха природозащитниците, които я определиха за лобистка в интерес именно на тази фирма и дори започнаха да я наричат "поправката "Витоша ски". От декември досега природозащитните организации проведоха над 20 протеста, като такъв бе планиран и за сряда вечерта.

Вносителите на текста от ГЕРБ на няколко пъти обясняваха досега, че целят развитието на туризма и регионите, както и запазване на държавния интерес, тъй като земята под ски пистите все пак ще се води гора, което е "от национален интерес". Според еколози и депутати от опозицията обаче тя ще бъде гора "само на хартия" и истинската цел на управляващите е да се улеснят процедурите за строителство, както и да се спести на инвеститорите таксата за промяна на предназначението на земята.

Както се и очакваше, при обсъжданията в парламента имаше най-много полемики около този текст. Депутати от опозицията на няколко пъти обвиняваха ГЕРБ в лобизъм, посочвайки, че поправката "обслужва интересите на няколко фирми" и че е "подарък за определени бизнес кръгове".
Депутати коментираха още, че ще има и загуби за бюджета от неплащането на такса за промяна на предназначението. Предложенията колко ще са те варираха между 60-70 млн. лв. ("Атака") и 250 млн. лв. (ДПС). Депутатът от "Синята коалиция" Иван Иванов дори призова президента Росен Плевнелиев да наложи вето върху закона заради този текст.

От концесионера на ски пистите "Витоша ски" съобщиха, че одобряват промените и въведеното изискване за провеждане на търг. "Не трябва да се отдава без търг или конкурс държавна собственост", коментира представителят на дружеството Петър Петров. По думите му при липсата на конкурсно начало за държавната собственост, както е било в миналото, са се "облагодетелствали ски училища на Витоша", които са получавали терени и обекти за бази.




Другите промени

С окончателното приемане на Закона за горите влизат в сила и други промени, оспорвани от природозащитници. Така например за частните горски територии, които са под 2 ха, вече няма да се налага изготвянето на лесоустройствена програма. Такъв текст съществуваше преди години и според еколозите е бил повод за масова сеч в Стара планина.

Промените позволяват и свободно движение на АТВ, спортни мотори и др. с изключение на случаите, когато има въведени ограничения по предвидения в закона ред (за природни паркове и др.). Още при разглеждането на текстовете в земеделска комисия имаше депутати, които предложиха да бъде въведена забрана.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... i_promeni/



ПРОТЕСТ

"Happy birthday to you"


(видео)

http://www.capital.bg/multimedia/video/ ... you_video/


Блокирано кръстовище в центъра на София и няколко задържани от полицията

Кръстовището на "Орлов мост" в София бе блокирано за близо час и половина от протест срещу промените в Закона за горите, улесняващи изграждането на ски-писти и съоръжения в горите. Поправките бяха приети по-рано през деня от Народното събрание. Природозащитниците се организираха чрез социалните мрежи и озаглавиха протеста си "Да отнемем подаръка на Бойко", заради рождения ден на министър-председателя Бойко Борисов. Полицията задържа няколко граждани.


Изображение

Изображение

Изображение


Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Исках да пусна и видиото,как се отнасят с тази жена,но нещо не ще да излезе.

http://www.facebook.com/occupybulgarianstreets
ако желаете,може да разгледате тук



Изображение[youtube][/
youtube]
:clapping:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 18 Юни 2012, 23:47

;)

Тук на два пъти пусках стенограмата от заседанието на МС,но все не иска да излезе.
Не знам какви са причините.

Представян ви ето това:


Бойко Борисов:С кое сме били диктатори?! И ги оставих да се наговорят, ама е прекалено!
Стенограма от среща в МС с екоактивисти по закона за горите

Публикуваме обръщението на министър-председателя Бойко Борисов към екоактивисти по време на преговорите в МС по Закона за горите. Цялата стенограма може да прочетете тук, а откъсът е от изявлението на премиера след почивката:

Бойко Борисов: Министър Найденов ми каза какво сте говорили тук. Видяхте, че това, което ви предупредих, че ще се случи, то се случи. Добре че президентът беше бърз в издаването на вето, защото кой знае още какво щеше да се случи. Видяхте че покрай тези, които действително приемаме за чиста монета, че екологията и горите ги интересуват, дойдоха хора, които това най-малко ги интересува. Но това си е ваша работа, аз не ви се бъркам в нея.
След ветото на президента аз няма да дам на депутатите да гледат този закон до тогава, докато не дойдете с ясни предложения. Ще си подготвим нов закон за държавните предприятия, за да могат да работят държавните горски предприятия. Ходете на ски в Австрия, ходете където искате, нека там да инвестират, тук вие ще ми кажете откъде ще ви дойдат заплатите и пенсиите. Не искате да добиваме газ, не искате да имаме туризъм, аз толкова мога. Затворихме Белене, затворихме Бургас-Александруполис, нека тези, които ви казват, че ще се дигнат приходите, да кажат откъде ще ги вдигнат, като дойдат на власт. Да ни кажат точно – ще дойдат приходи от…., кое, да чуя и вие да чуете също така.


В политиката съм 12-13 години на различни постове. Върху името ми не съм дал думичка да се каже и това ми е силата в политиката. Като се качите на Витоша все едно е Косово бомбардировката – съборени сгради, ако е тенекиено нещо, можеш да пиеш един чай, ако не – няма къде да седнеш и добър ден да ти кажат.
Щом така ви харесва, така да бъде. Никакви лобистки интереси няма при нас. Никакви! Освен здравомислещите хора, които считат, че не е лошо в България да има и зимен туризъм. Прекрасна природа, никой повече от тези, които инвестират в подобни сфери, не пазят дърветата от сеч. Двадесет години имаше поголовна сеч по горите и тези, които ги сякоха, сега са на ваша страна. Защо?! А ние направихме всичките рестриктивни мерки, за да запазим горите – малки, големи, средни.


България е държава, в която последните години, когато ние сме на власт, има прираст на горите, безспорен отчетен факт в Евростат. Затова, с цялото си уважение и разбиране към вас, и едните, които искате и вчера сте затваряли пътя, и другите, които затварят Орлов мост – това не е демокрация, защото има надлежен ред да се проведе митинг, примерно пред Министерския съвет, пред президентството, законът така е правен. Бях кмет, когато се прави, че за митингите можете да бъдете на най-видните места в града – Народното събрание, площада. Няма логика да се затваря път. Там могат да минават и хора, които не са на вашето мнение и вие им отнемате демократичното право да минават, и едните, и другите.
След всеки избори има загубили партии и една спечелила, която и да е тя. Следва ли другата да си изкара симпатизантите, които са повече от три хиляди души примерно да протестират. За нас са гласували милион, да ги изкараме да затворят пътищата, защото пък те не са съгласни с нашите политически опоненти!? Какво общо има екологията, горите с политически протест?! Нима не ви приех и не стоях тук колкото искахте в петък, за да се получат тези кървища и да се бият хора по Орлов мост вечерта. Не ви чува властта, не ви приема, няма демокрация, нямате чуваемост ли?! Кой налага да се говорят такива глупости? От сутрин до вечер всички телевизии, всички активисти са по екраните. По-голяма демокрация, аз не знам какво трябва да направите.
Кабинетът на министрите е и ваша кабинет втори път вече от момента, в който сте се обозначили, че искате да говорим.


Защо да си цапам партията и да давам възможност на олигарси, на агенти от Държавна сигурност, журналисти, които се изявяват за демократи?! Когато комунистите и тези, на които им дърпат конците и са убили дядо ми, на мен ми дадоха да работя само в пожарната? Кой от вас е притиснат от правителството в каквото и да било?! Няма такова нещо. Иво Инджев ще е водач на демократичните журналисти – агент от Държавна сигурност – откъде накъде?! Или, да не изброявам монополистите в „Каолин“. Ако има някъде монопол, твърд монопол в България, това е производството на каолин, който пряко отива в цената на тока след това. Защото централите едно и три – американската AЕS го купува двойно по-скъпо, отколкото държавната Марица 2. Ще кажете, че това е хубаво, не е хубаво, защото след това ДКЕВР на базата на производствените разходи определя цената на тока и това е 20 години – кръгът „Агнешки главички”. Те ще ми бъдат демократите и ще кажат, че аз съм диктатор – стига с това вече, мълчах си, до тук ми дойде.


С кое сме били диктатори?! В кое, в едно нещо?! И ги оставих да се наговорят, ама е прекалено. Госпожа Кунева осем години беше министър, тогава ли се чуваше гласът на хората повече от сега?! Че това, че всеки ден даваме спортни зали, магистрали, мостове, пречиствателни станции и си строим държавата и е видно – погледнете. Искат да я направят като Гърция, да я направят, само че аз не искам да участвам в това.
Затова закон в парламента. Ако еколози, ако общини, ако инвеститори достигнете до разбиране, аз съм тук. Тогава мога да кажа на колегите в парламента – работете. Да ми наричат партия и мен лобистки тези, които 20 години ограбиха държавичката, ние не сме. Аз с моята приятелка се разделих преди пет години, не съм я чувал и не я виждам. Откъде накъде ще ми приказват глупости – снахите и децата на Политбюро. Мачкаха ме 25 години, сега пак през уж демократични процеси ще ни мачкат. На Политбюро няма да им се дам.
Всичко свързано с екологията приемам сто процента, връщат и спират. Всичко, свързано с политика – милиметър няма да им отстъпя, защото тези продадоха държавата, те направиха заменките на горите, те унищожиха и флората и фауната. Сега ние правим пречиствателните станции – във всяка река можеш да отидеш да ловиш риба. Сто милиона е на София пречиствателната станция, на Искър можеш да ловиш риба, а течеше синьо, червено, зелено по нея, помните ли, само преди пет години е това.
Затова най-честно ви казвам, абсолютно приемам всичко свързано с екологията. Природата наказва урбанизацията на света и ние трябва да я пазим като зеницата на окото си. Знаете че на „Хемус“ заради щъркеловото гнездо ние спряхме строителството, докато не се измътят щъркелите. По Струма сме направили всякакви тунелчета, Кресненското дефиле ще струва един милиард евро, вместо 400, защото ще минем с три независими тунела, за да се съобразим със сто процента с екологията. Убедили сме Брюксел, подписано е, правим го. Едно дръвче не сме дали да се отсече. Откъде накъде ще ми ги наговорят тези работи!?
Това е моето решение. Ако ГЕРБ рече да прави нещо различно от това в парламента – без мен да го прави. В петък бях склонен на предложения. Когато видях, че бият хора и това, което даваха по телевизиите, вече ми стана ясно, че зад вашите най-светли намерения, изобщо не искам да ви обидя и ви приветствам и тази сграда я приемете за ваш офис по всяка тема, но аз закон няма да пусна да върви без ето тук да дойдете и до един да кажете – това е хубаво в този размер или в тази ситуация или по този начин е добре и за туризма и за региона… Както правихме магистралите и жп линията. Искаме да преместим блатните кокичета – хайде, Павлова, вземи ти, носи, да видят хората, че всеки корен. И там бяха пак ваши колеги, аз не бъркам. Направихме ли всичко, както искахте? Така искам да е и в този закон, ако има такъв закон. Като се каже Витоша, да се знае, че това е природен парк, че това е красота, че това е зеленина и ако искат скиори да отидат да карат ски, по какъв начин вие казвате може да се карат ски. Тогава казвам при тези условия аз съм съгласен. ГЕРБ, надявам се още да ме слуша, ако не ме слуша ще станем като всички други партии.
Нашето име се казва Граждани за европейско развитие на България. Под европейско развитие аз разбирам инфраструктура, екология, просперитет. На базата на това да идват повече туристи. Затова в археологията, вие сте близки с археолозите… Първо, много работна ръка. Вчера минах по „Струма” над 150-200 човека археолози работят там с лопатки, метлички, шпатулки, да сме сигурни. И ако отидете на „Струма” ще видите от двете страни вече са на чакъл, точно там е още трева, за да сме сигурни, че няма една българска ценност да бъде погубена от трактора.
Спрях, вече една година закъснение има на Шумен, но докато не се убедим, не я пускам, трябваше сега да стане – ще стане догодина, за да са сигурни археолозите. Същото беше за „Марица”, същото на „Тракия” преместихме, знаете. Сега правим четири метра огради, за да предпазим птичетата. Факт, нали? И точно на мен да ми се каже, че искам да лобирам за някой, въобще нямам нищо общо. Цеко Минев на световната купа ми даде една шапка, каквато раздадоха на всички хора там, които бяха на първенството. И като отидох на опашката на лифта имаше може би за два часа чакащи. Аз го попитах защо не направят още един лифт до него? Не дават. Сигурен съм, че ако вие отидете зимата, застанете на опашката или питате скиорите, те ще ви кажат какво мислят. Толкова години е чакал, ще изчакаме още една. Чуйте и мнението на тези хора.
Преценете колко дървета, ако ще се прави втори лифт, трябва да се насадят и да се направи. Но давайте възможност да се развива и туризма, защото безспорно приходите на държавата и работните места са факт в последните две години. По морето, виждате, събаряме, пари даваме да събаряме сгради, които бяха на дюните и ще продължим.
Аз във ваше лице съм виждал най-близките партньори и съратници в екологията. Нашата политика е такава. И съжалявам, че този разговор го водим след като има вето на президента, а не сме го направили още в парламента. И сега в сряда издавам на Министерския съвет една заповед – закон от нашата партия няма да излиза без да има отдолу подписано обществено обсъждане. Подписано предварително, не когато ми стане проблема и аз да отивам в парламента и да обяснявам – хора, искаме да променим само думичката, защото заради шистовия газ сме забранили и конвенционалния. Има ли някой против да добиваме газ в България конвенционален.
Реплики: Няма, разбира се.
Б. Борисов: Големите компании са си платили концесии. И онзи ден част от тези се възползваха, че понеже вкарваме и затова пратих Делян Добрев да обясни от трибуната, че става въпрос за конвенционалния газ. И аз мога веднага да заподозра, че са им платили заради това, че спрях Белене. Веднага мога да заподозра. Мога да заподозра веднага тези, на които спрях шистовия газ, че са платили за тези протести. Разбирате ли, ако човек почне да си говори ей така пет за шест, може да си изговори всичко, но не е истина и не е правилно и не трябва, защото защото ни гледат хората и отвън и от другите страни.

….

Б. Борисов: Закон няма да има, ако искайте си протестирайте колкото щете. Закон ще има, когато всичките дойдете заедно и кажете искаме да бъде направен по този начин


Тома Белев: Това не може да стане.

Б. Борисов: Ако ще да стане, аз имам чест и достойнство. Да излиза някакъв и да вика, че съм безчестник аз…

mediapool.bg

Стенограмата от тук:
http://www.focus-news.net/?id=f21520

:clapping:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

Re: ПРАВИТЕЛСТВОТО НА МАЛЦИНСТВОТО - ЕДНА ГОДИНА УПРАВЛЕНИЕ

Мнениеот Николина Манчева » 23 Юли 2012, 22:33

;)

Вече след третата година управление.


Поредният доклад е вече факт.

Поизчаках малко да поутихнат страстите
и ви представям мнението на

РАЛИЦА КОВАЧЕВА



ДОКЛАДЪТ НА БРЮКСЕЛ - ТОЯГАТА БЕЗ МОРКОВА.

"Един приятел ми каза преди време:
Брюксел е виновен за корупцията у нас, защото дава на България пари от европейския бюджет, които един министър може да раздаде на когото си иска.
Попитах го дали смята, че заради България трябва да бъдат променени правилата за всички страни, защото не могат да бъдат променени само за определена страна.
И чия според него е вината за тази ситуация - на Брюксел, който дава парите
или на гражданите, които са избрали това управление и които безропотно го търпят да върши безобразия в очакване на следващите избори?

Изображение



Тая година докладът на ЕК по Механизма за сътрудничество и проверка (МСП) трябваше да бъде много важен, решаващ даже, защото трябваше да обобщи какво е постигнала България за петте години наблюдение на Европейската комисия в областта на правосъдието и вътрешния ред. Изпълнителната и съдебната власт дори си изпуснаха нервите в очакване на доклада - знак, че залогът е голям.

Е, докладът дойде, посочи обичайните проблеми, отправи някои сериозни предупреждения и заключи: ЕК дава, но в кошара не вкарва. Реакциите, както обикновено, варираха между „има политическа воля”, „много лош доклад” и „никаква полза няма от тоя доклад”. За зла врага, докладът за България беше засенчен от този за Румъния, който основателно акцентира върху опасността Букурещ да се превърне в нещо различно от демокрация. Всъщност, същото предупреждение фигурира и в доклада за България - на няколко пъти се споменава нарушаването на независимостта на съдебната власт и неспособността да се зачита разделението на властите.

Тази критика обаче, макар да провокира журналистически въпроси към премиера Бойко Борисов и вицепремиера Цветан Цветанов, увисна в медийното пространство някъде между атентата в Бургас и вота на недоверие, поискан от опозицията в лицето на БСП и ДПС. Последното е доста нагъл ход, между другото, тъй като докладът обхваща и две години от управлението на тройната коалицияэ- 2007 и 2008, когато отношенията между България и ЕС бяха по-скоро в състояние на студена война, а милиони евро от европейския бюджет, презназначени за България, баха замразени. Това поведение ясно демонстрира, че механизмът за сътрудничество и проверка се използва у нас не с цел провеждане на реформи, а с цел политически PR, бил той и трогателно нескопосан.

В същия дух премиерът Бойко Борисов се опита да омаловажи темата като обясни, че единственият повод за това твърдение е конфликтът на министър Цветан Цветанов със съдия Мирослава Тодорова: „За разделението на властите аз мисля, че е ясно, че спор между един съдия и вътрешния министър въобще не може да става и дума за накърняване на разделението на властите.” А причината премиерът да е недоволен от този спор е не друга, а „защото той доведе до цитиране на нейното име в доклада”. Премиерът размаха пръст и на ВСС, защото „в петък ми направиха една провокация, която ако не бяха я направили сега, цели абзаци от този доклад нямаше да ги има, цели абзаци, свързани с уволнението на съдия Тодорова!”

В същия ред на мисли стана ясно, че премиерът намира критиката на ЕК за неспазване на независимостта на съдебната власт не просто за неоснователна, а за несправедлива: „Вие знаете в други държави какви неща се направиха за разделение на властите и се нарушиха, а ние за един спор да носим[е] подобен коментар не считам, че е справедливо.” Вероятно под други държави премиерът имаше предвид Унгария и Румъния, също критикувани за нарушаване на основни демократични принципи. Въпреки че докладът аргументира тази критика с наблюдения, надхвърлящи конкретния случай на спора между Цветанов и Тодорова, явно според премиера това е единствената причина България да попада в една група с Унгария и Румъния.

Още сутринта преди обявяването на доклада на заседание на правителството Бойко Борисов се изказа в същия дух: „Негативизмът към Висшия съдебен съвет е изцяло към предишното правителство, защото предишният парламент избра този Висш съдебен съвет, който направи всичките тези бели.” Очевидно според премиера въпросът не е има или няма намеса в независимостта на съдебната власт, а кой се намесва. Според него принципната възможност за политическо влияние върху съдебната власт в условията на липсваща прозрачност и обективност очевидно не е проблем. Проблемът е кой има достъп до тази възможност.

Дали редовият гражданин на България изобщо е разбрал какво казва Европейската комисия? Дали изобщо си дава сметка какво означава, че в България не винаги се спазва разделението на властите? Дали си дава сметка защо това е важно и защо него лично трябва да го засяга? Не разполагам с представителни данни по въпроса. Мога да съдя само по лични разговори, обсъждания на темата в социалните мрежи и медийни публикации. Изводът ми е, че повечето медии предпочетоха да не занимават зрителите си с този очевидно твърде скучен въпрос, особено на фона на атентата в Бургас.

Ден след доклада ми се обади приятелка с въпроса: какво всъщност пишеше в този доклад? Опитах се да й обясня накратко като започнах именно с критиката за неспазването на разделението на властите. Опитах се да й обясня, че това всъщност означава, че властта се съсредоточава в един център, който в един момент може да се окаже всесилен и безконтролен. "Като при социализма ли?", попита тя. "Като при социализма", отговорих. Ами да, каза тя, Бойко Борисов нали и без това имитира Тодор Живков.

Замислих се, че всъщност в последната година ние повече се забавляваме, отколкото се тревожим от умишлено търсената прилика между бившия и сегашния Първи. Замислих се, че не може да се очаква от обществото да реагира остро на опасността от концентрирането на властта в един център, при положение че властва максимата „всички са маскари”. Защо хората трябва да се притесняват, че изпълнителната власт напълно е обезличила законодателната и управлява задкулисно съдебната, при положение че общественото доверие в парламента и съдебната система е твърде ниско? По данни на институт „Отворено общество” София от юни 2012 година едва 14% от българите се доверяват на съда, а още по-малко – на парламента. Като цяло недоверието във всички институции е високо, а резултатът е, че явно на хората просто не им пука дали трите власти са разделени, при положение че не вярват на нито една от тях.

В тези резултати можем да намерим и обяснението на реакциите от типа „тоя доклад нищо не върши”. Хората очевидно очакват "Брюксел" да запретне крачоли, да нагази в българското блато и да започне да оправя местните бакии. И не разбират защо това не става. А медиите ги надъхват: виждате ли, на Брюксел не му пука за нас, пише си докладите и ни оставя сами да се оправяме.

Всъщност парадоксално е, че обществото сякаш очаква принципите на демокрацията и правовата държава да ни бъдат наложени отвън. Точно обратната беше реакцията например, когато на Гърция й беше наложен спасителен план от кредиторите й - първо гърците, а после и цял хор от съмишленици зарева, че това не е демократично, защото не е одобрено от народа. А българите очевидно очакват по същия „недемократичен” път - с решение и действия отвън - „Брюксел” да реши демократичните им проблеми.

Един приятел ми каза преди време: Брюксел е виновен за корупцията у нас, защото дава на България пари от европейския бюджет, които един министър може да раздаде на когото си иска. Попитах го дали смята, че заради България трябва да бъдат променени правилата за всички страни, защото не могат да бъдат променени само за определена страна. И чия според него е вината за тази ситуация - на Брюксел, който дава парите или на гражданите, които са избрали това управление и които безропотно го търпят да върши безобразия в очакване на следващите избори?

Кой е отговорен за ситуацията? Очакват ли българите промяна и кой смятат, че трябва да я направи? Това е големият въпрос, на който България трябва да отговори до края на 2013 година. Защото обобщението на ЕК за петте години мониторинг в областта на правосъдието и вътрешния ред ясно казва, че макар и колеблив, напредъкът досега се дължи изцяло на външния натиск. Съюзът си има достатъчно проблеми и последното, от което има нужда е да се притеснява от обратен завой в Източна Европа. А признаците са налице, но след Гърция търпимостта към нарушенията на правилата вече е много ниска. Първо Унгария, сега и Румъния почувстваха това на гърба си.

България разполага с година и половина, за да отговори на въпроса българите ли имат нужда от работеща правова държава и спазване на демократичните норми или Брюксел. И не правителството трябва да отговори на този въпрос - то вече отговори и оценката е три на релси. Гражданите трябва да отговорят, при това еднозначно и без очакване на награда за добре свършената работа. Или, както Брюксел обича да казва - този път ще има само тояга, без морков.

http://www.euinside.eu/bg/comments/the- ... the-carrot



Вижте и това

АДЕЛИНА МАРИНИ


http://www.euinside.eu/bg/comments/what ... ern-europe




България остава под наблюдението на ЕК толкова дълго, колкото е необходимо
РАЛИЦА КОВАЧЕВА

http://www.euinside.eu/bg/analyses/bulg ... s-it-takes

"Страната на организираната престъпност

В тази си част техническият доклад е доста увлекателно четиво, което описва мащабите на организираната престъпност у нас и дейността й на европейско ниво (в 15 страни от ЕС)
и стига до заключението,
че ролята на организираната престъпност в България е "УНИКАЛНА ".
Организираните престъпни групи "и досега имат значително влияние върху икономическите дейности в страната", което "дава на тези групи платформа, от която да влияят на политическия процес и държавните институции".

Прочетете целия материал-има защо.
:clapping:
Николина Манчева
 
Мнения: 1364
Регистриран на: 17 Окт 2008, 22:57

ПредишнаСледваща

Назад към Важни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron